Vergunningen

Algemeen

Vergunningen worden voor leden welke in ons bestand zitten op naam geleverd. Er kunnen fouten inzitten, dus laat het weten als er iets niet klopt. Neem contact op met de ledenadministratie van Sportvisserij Nederland (zie hieronder).
Correcties geef je door via www.mijnsportvisserij.nl.

De VISplanner – in combinatie met de VISpas – is wettelijk geldig als toestemming om in de wateren die in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren staan, te mogen vissen. Het ‘dikke boekje’ hoeft dus niet meer mee naar de waterkant. Met de digitale lijst van viswateren wordt het gebruiksgemak voor de sportvisser sterk vergroot, kun je beter op kaart zien waar je mag vissen, en worden tegelijkertijd kosten bespaard en het milieu gespaard.
De viswaterlijst op papier kost € 5,-.
Controleer daarom op www.mijnsportvisserij.nl of je hem digitaal of op papier wil hebben.

Verkrijgen vergunningen

Onze ledenadministratie wordt verzorgt door Sportvisserij Nederland. Van hen krijg je dan ook de brief voor het verkrijgen van een nieuwe VISpas. Let er wel op dat Sportvisserij Nederland er vanuit gaat dat je gebruik maakt van automatische incasso voor betalen. Je kunt dit aangeven op de meegeleverde machtiging en deze opsturen. Betaal je via de acceptgirokaart, dan komen er € 5,- administratiekosten bovenop de prijs van de VISpas.

Op www.mijnsportvisserij.nlkun je zelf zaken rondom de VISpas regelen, zoals bijvoorbeeld een adreswijziging.
Of je neemt contact op met de ledenadministratie via ledenadministratie@vispas.nl of telefonisch met het nummer 0900-2025358 (€ 1,- per gesprek) als je vragen hebt over je lidmaadschap.

Opzeggen lidmaatschap

Het opzeggen van je lidmaatschap gaat ook via www.mijnsportvisserij.nl.
Heb je geen internet dan kun je ook via ons opzeggen, maar voorkeur is via de ledenadministratie van Sportvisserij Nederland via bovengenoemde website MijnSportvisserij.
Let op! Opzeggen moet gebeuren voor 1 oktober!
Vanaf 1 oktober ben je automatisch lid tot en met 31 december van het volgende jaar. Je zult dan zelf contact moeten opnemen met Sportvisserij Nederland om je lidmaadschap op te zeggen.

JeugdVISpas en jeugdvergunning

Ben je nog jonger dan 14 jaar? Dan kom je in aanmerking voor de JeugdVISpas, die een stuk goedkoper is dan de normale VISpas. Net als bij de VISpas mag je hiermee gewoon met 2 hengels vissen in alle wateren uit de landelijke en federatieve lijst.

Vis je maar met één hengel en alleen in het verenigingswater? Dan kun je ook kiezen voor een jeugdvergunning. Je bent dan wel weer beperkt tot de aangewezen aassoorten: brood, aardappel, deeg, kaas, granen en zaden, wormen, steurkrab, insecten, insectenlarven en nabootsingen daarvan (niet groter dan 2½ cm).
Als je echter onder begeleiding van een volwassene gaat vissen met één hengel,  heb je helemaal geen vergunning nodig. Voorwaarde is dan wel dat deze volwassene een kleine of normale VISpas heeft. Er mogen op deze manier een onbeperkt aantal kinderen mee.

De JeugdVISpas kan besteld worden via onze website, klik daarvoor hier. Als je jonger bent dan 14 kom je automatisch terecht bij de aanvraag voor een jeugdpas. Je kunt Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren direct mee bestellen als optie. Kies je voor de digitale versie, zorg er dan voor dat je de VISPlanner op je mobieltje installeert. Kies je voor de papieren versie, dat is een heel boekje, dan moet je € 5,- betalen.
Wil je  een jeugdvergunning? Stuur dan een e-mail naar onze penningmeester om deze aan te vragen.

Vergunningen 2024

Soort vergunning
 Prijs in €
 VISpas
 VISpas 65+
 Extra VISpas
 Extra VISpas 65+
 JeugdVISpas  10,00
 Jeugdvergunning 5,00

Lieshaven 2024

Contributie
 Prijs in €
 Liggeld
 Met VISpas
 Met VISpas 65+
 Met Extra VISpas
 Met Extra VISpas 65+

Algemeen

Voor nieuwe leden gelden eenmalige inschrijvingskosten van € 5,-  waardoor u de eerste keer € 41,- betaald voor de VISpas.
De visvergunning is aan te vragen via onze website: VISpas HSV G.O.A.